Dwalen door Spanje op de Via de la Plata!

22 maart 2022 - Nunspeet, Nederland

Lieve allemaal.

Eindelijk, na 2 jaar kunnen we dan onze fietstocht door Spanje gaan maken, en wat kijken we er naar uit!

Voor de tweede keer alles ingepakt, vliegtickets geboekt en appartement besproken, hopelijk komt er nu niks meer tussen. Getraind hebben we niet, af en toe een klein rondje, en dat was het ook wel. We gaan dus zeker in het begin geen grote afstanden fietsen, maar lekker op ons gemak en naar verloop van tijd zal het fietsen wel weer gaan wennen, hopen we! We houden een laag tempo aan- echte pensionado's! en gaan onderweg een hoop mooie dingen zien en beleven! Hoe lang we wegblijven is een verrassing, we hebben geen terugreis geboekt.

Onze route staat ook nog niet helemaal vast, die bekijken we onderweg en laten we afhangen van onze conditie. We gaan in ieder geval een poging doen om de Via de la Plata te fietsen, van Sevilla naar Santiago de Compostella. Onze wens is om van Sevilla naar Gijon te fietsen, vanuit daar langs de Atlantische kust naar Fisterra en dan naar Santiago de C. Maar goed, of dat lukt wachten we af, en anders fietsen we de originele route, dat houdt in bij Zamora linksaf en dan rechtstreeks naar Santiago!

De Via de la Plata: - Dat is: 13x de Alp d'Huez / 8x de Mont Ventoux/ 158x de Muur/ of 202x de Cauberg. Dat wordt flink trappen dus! Maar ook genieten van alles wat er onderweg te zien valt, de cultuur, de ontmoetingen met anderen die net zo gek zijn als wij om zo'n eind te fietsen of te wandelen, het heerlijke eten onderweg ( spaanse tapas, spaanse wijn mmmm) en de onverwachte slaapplekken die we gaan vinden. We hebben er zin in!

Volgende week dinsdag, 29 maart, worden we weggebracht door onze lieve vrienden Anja en Dick. Zij brengen ons met de fietsen ingepakt in dozen naar vliegveld Eindhoven, en we vertrouwen er maar op, dat dat allemaal goed gaat en dat Transavia onze fietsen goed verzorgd :-) en ons natuurlijk ook! We zullen regelmatig proberen een bericht te plaatsen, zodat jullie ons kunnen volgen  en de fietsreis kunnen meebeleven als jullie dat leuk vinden.

Lieve groet, Gerrit en Maureen

1. Henriët:
    24 maart 2022
    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen. En heel fiets plezier tijdens deze tocht. Geniet ervan, groetjes Henriët.
  2. Hilda en diana:
    25 maart 2022
    Wat een heerlijk vooruitzicht! Heel veel
    Plezier! En neem de tijd om te genieten!

Groetjes
  3. Marlies:
    26 maart 2022
    Wauw wat een heerlijk vooruitzicht! Heel veel plezier tijdens dit avontuur en vooral heel veel genieten van al het moois wat jullie onderweg gaan tegenkomen!
  4. Saskia:
    27 maart 2022
    Wat een geweldig avontuur gaan jullie tegemoet!!! Geniet ervan saampjes!!
  5. Doeke en Piety:
    28 maart 2022
    We wensen jullie een fijne reis . Kom gezond weer terug. Geniet ervan.