Op pad als Indiana Jones

1 april 2022 - Castilblanco de los Arroyos, Spanje

Lieve allemaal,

Sevilla- Castilblanco de los Arroyos.  1 april 2022. 46 km. Temp 21 graden!

Vandaag was het dan zover. Om 08.00 zaten we op de fiets en reden we naar de kathedraal. Daarvandaan begint onze route. Als we voor de kathedraal staan, komt er al direct een man op ons af en vertelt ons in het spaans waar we heen moeten. Gelukkig wisten we dat al, want we konden hem echt niet verstaan. Nog een klein fotomomentje gehouden voor de deur en de man was zo vriendelijk om ons er samen op te zetten. Na een Bon Camino konden we op pad.

We fietsen rustig aan Sevilla uit, mensen wensen ons ook nu een Bon Camino. Je kunt wel merken, dat dit een bekende fietsroute is hier.

De eerste 20 km zou plat moeten zijn. Nou...daar heb ik wel andere ideeën bij. Inderdaad de stad uit is plat, maar al snel gaan we van de van de weg af en rijden we op een soort klei weggetje vol met gaten en hobbels. Mijn borsten klapperen op en neer , haha, en mijn fiets vindt dit ook niet grappig meer. Stukje omhoog lopen valt ook niet mee, fiets en ik gaan achteruit. Gelukkig helpt Gerrit mij en kunnen we weer verder over een redelijke gladde weg. Totdat...er enorme plassen water op de weg waren. Nog even geprobeerd natuurlijk om er door heen te gaan, maar al snel zakten mijn fiets en ik naar beneden, zo de modder in. Snel eruit, maar hoe nu verder? Er was geen doorkomen aan. Maar gelukkig kwam er in de verte een fietser aan. Toen hij bij ons was, ging hij over een paadje met de fiets op de nek over een soort van paal het water over. Bijna besloten we om ook zoiets te doen, maar aan de overkant van het water kwam die man ons ophalen. Hij aan 1 kant van het stuur, fiets in het midden, 1 van ons achter de bagagedrager, zo schuifelden we over het water heen. ( check de video) Zo heb je wat en gelukkig zijn er altijd mensen die helpen.

We besloten maar om langs de verharde weg verder te fietsen, want dit schoot niet op natuurlijk. Onderweg in een supermarkt kocht ik nog een afwasborstel en wat sponsjes om onze schoenen schoon te maken, die modder zat echt overal.

Langs de verharde weg ging het veel op en neer. Vals plat, maar gestaag ging het omhoog naar 384 meter. Voor ons pittig genoeg zo voor de eerste dag. In het dorp waar we wilden slapen, we stonden net te kijken waar, kwam er een mevrouw naar ons toe. In het spaans bood ze ons een slaapplek aan. Googel translate bracht uitkomst en we kregen haar adres. Na een kopje koffie en een biertje in de plaatselijke kroeg gingen we er naar toe. Mooi appartement met alles erop en eraan. Prima! Genoeg beleeft voor vandaag. Morgen weer een nieuwe dag!

Liefs, Gerrit en Maureen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk en IJmie:
    1 april 2022
    Wat leuk weer jullie te volgen, jullie beleven teminste nog spannende en leuke dingen .
    Goede reis verder
  2. Henk en IJmie:
    Hoi Gerrit en Maureen,
    Wat een schitterende tocht, echt een prachtig avontuur.
    Veel succes!
    Groeten,
    Henk en IJmie.
  3. Judith:
    Bon Camino!
  4. Anja Van logchem:
    2 april 2022
    Tjonge net op weg en dan al zulke avonturen.