Count your memories

5 mei 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Do 5 mei
Arzua- Santiago   46.5
Hoogtemeters: 598 !! Toch weer véél.
Het weer is mooi zonnig. Smiddags 20 graden maar voelt wel als 30 door alle inspanningen
Slaapplek fiets: ergens in de hal van een kantoortje middenin de stad, ongeveer 850 meter van ons appartement.

Lieve allemaal,
Brrr..we hadden een koude nacht in dat Podje. Gisteren overdag was het er net een sauna, maar vannacht koelde dat best af. En wij hadden alleen een dun slaapzakje.
Dus snel de boel  ingepakt , en op pad. Eerst even langs de supermarkt voor water en daarna voor een ontbijtje in de plaatselijke bar.
En dáár wemelt het ineens van de pelgrims. Dat is vreemd, want gisteren kwamen we bijna niemand tegen. Hele groepen zijn er. Ook veel jongeren.
En...we zien taxibusjes die de bagage ophalen, touringcars met wandelaars en ga zo maar door. Een hele happening. Het is file lopen zo.
Voor ons wel jammer, want hierdoor kunnen we vandaag niet binnendoor fietsen. Er is geen doorkomen aan. Dus fietsen we langs de weg en dat is zeker het eerste stuk niet prettig. Heel druk met verkeer!
Later wordt het gelukkig wel wat rustiger en heuvel op, heuvel af koersen we richting Santiago.
We fietsen even even langs het vliegveld, daar zijn we vlakbij, om te kijken of ze fietsdozen hebben. Dan zouden we nl op het vliegveld de fietsen kunnen inpakken.
Maar helaas. Van het kastje naar de muur gestuurd en geëindigd zonder fietsdoos. Vroeger hadden ze die wel, nu niet meer. Jammer. We hadden al wel bedacht om de fietsen op transport te laten gaan, dat had gekunt, maar dan zijn we ze 2 a 3 weken kwijt.
Dus gaan we straks in Santiago nog wel eens rondkijken hoe we dat gaan oplossen.
We fietsen in 1 ruk door naar de oude stad. Het is druk, er zijn echt veel pelgrims. Hele groepen ook. Nu begrijpen we ook waarom we zoveel moeite hadden met het vinden van een betaalbare accomodatie.
Bij aankomst op het plein ziet het er dan ook gezellig uit.  Blij dat we er zijn! En het is prachtig weer. Zo komen we toch nog met mooi weer aan, wie had dat gedacht.

Mooi fotomoment gehad en ons appartement opgezocht.
We slapen echt middenin de stad achter de kathedraal. Mooi appartement helemaal bovenin een oud gebouw met een prachtig uitzicht op de kathedraal.
Onze fietsen kunnen hier niet staan, daarom mogen zij van de verhuurder bij hun in het kantoor.  Dat was even zoeken, een eindje verderop de stad in.
De vehuurder hielp ons aan een adres voor de fietsdozen bij UPS. Dozen gekocht en morgen gaat Gerrit de fietsen daar op kantoor inpakken.
We waren hierna wel even toe aan een terrasje, en gaan daarna terug naar het appartement.
We blijven hier tot zaterdag, en vliegen dan terug naar Nederland.
2 jaar geleden hadden we deze tocht al gepland, en nu is het toch gelukt om te gaan en te fietsen. Daar zijn we dankbaar voor.Een mooie tocht om op terug te kijken!
Nu weer blij dat we naar huis kunnen!❤

Fijn ook, dat jullie al onze verhalen gelezen en meebeleefd hebben. Dank jullie wel daarvoor en ook voor jullie reacties!
We zullen het er zeker nog wel eens over hebben🤣 zoveel mooie herinneringen.....

Lieve groet, Gerrit en Maureen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge Nijhof:
    Gefeliciteerd...gehaald.. superknap...trots op jullie...liefs Inge
  2. Margriet van Egmond:
    Goed gedaan hoor
    Goede reis terug
  3. Hans en Elly:
    5 mei 2022
    Gefeliciteerd, jullie hebben weer een mooie prestatie neergezet en mooie herinneringen gemaakt ! Geniet nog en alvast een goede terugreis!
  4. Annemarie:
    5 mei 2022
    Gefeliciteerd, super knap! Echt petje af voor jullie.
    Geniet er nog even van in Santiago en goede terug reis!
  5. Anjo:
    Wat knap!!!
    Genoten van jullie reisverhalen.
    Tot ziens in Nederland.
  6. Judith:
    5 mei 2022
    Yes jullie zijn er!!! Een hele prestatie!
    Tot gauw, dikke knuffel van ons!
  7. Beelen:
    5 mei 2022
    Wat hebben jullie een mooie tocht gemaakt super goede terugreis gr Aalt en Ali
  8. Jan en Gerrie:
    5 mei 2022
    Wat een prestatie en nu heerlijk naar huis.We zullen er nog wel over praten als jullie thuis komen .Goede reis terug en groetjes van ons
    Jan en Gerrie
  9. Hilda en diana:
    6 mei 2022
    Jeej wat een avontuur hebben jullie gehad!
    Geniet nog maar lekker even en we wensen jullie een veilige reis terug naar huis 😘
  10. Hennie:
    6 mei 2022
    Wauw wat knap van jullie…. Jullie hebben het gehaald… soms wel een barre tocht! Bedankt voor jullie reis blog zodat wij konden meegenieten! Keek er elke dag weer na uit!
    Geniet nog even en veilige terugreis gewenst!
    Liefs Hennie 😘
  11. Hendryjetta:
    6 mei 2022
    Wat een mooie reis. Knappe prestatie hoor.
    Heb genoten van jullie reisverhalen.
    Nu nog even genieten de laatste dagen
    En een goede terugreis!
  12. Linda:
    6 mei 2022
    Wauw, we doen het jullie niet na😅
    Gefeliciteerd en tot zondag!!
  13. Antje:
    6 mei 2022
    Dank voor alle mooie verhalen en goede reis naar huis 🇾🇪🌞😘
  14. Ria Rietveld:
    6 mei 2022
    Echt een hele prestatie, petje af. Nog even Santiago en morgen een goede terugreis. Groet van ons.