Count your memories

5 mei 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Do 5 mei
Arzua- Santiago   46.5
Hoogtemeters: 598 !! Toch weer véél.
Het weer is mooi zonnig. Smiddags 20 graden maar voelt wel als 30 door alle inspanningen
Slaapplek fiets: ergens in de hal van een kantoortje middenin de stad, ongeveer 850 meter van ons appartement.

Lieve allemaal,
Brrr..we hadden een koude nacht in dat Podje. Gisteren overdag was het er net een sauna, maar vannacht koelde dat best af. En wij hadden alleen een dun slaapzakje.
Dus snel de boel  ingepakt , en op pad. Eerst even langs de supermarkt voor water en daarna voor een ontbijtje in de plaatselijke bar.
En dáár wemelt het ineens van de pelgrims. Dat is vreemd, want gisteren kwamen we bijna niemand tegen. Hele groepen zijn er. Ook veel jongeren.
En...we zien taxibusjes die de bagage ophalen, touringcars met wandelaars en ga zo maar door. Een hele happening. Het is file lopen zo.
Voor ons wel jammer, want hierdoor kunnen we vandaag niet binnendoor fietsen. Er is geen doorkomen aan. Dus fietsen we langs de weg en dat is zeker het eerste stuk niet prettig. Heel druk met verkeer!
Later wordt het gelukkig wel wat rustiger en heuvel op, heuvel af koersen we richting Santiago.
We fietsen even even langs het vliegveld, daar zijn we vlakbij, om te kijken of ze fietsdozen hebben. Dan zouden we nl op het vliegveld de fietsen kunnen inpakken.
Maar helaas. Van het kastje naar de muur gestuurd en geëindigd zonder fietsdoos. Vroeger hadden ze die wel, nu niet meer. Jammer. We hadden al wel bedacht om de fietsen op transport te laten gaan, dat had gekunt, maar dan zijn we ze 2 a 3 weken kwijt.
Dus gaan we straks in Santiago nog wel eens rondkijken hoe we dat gaan oplossen.
We fietsen in 1 ruk door naar de oude stad. Het is druk, er zijn echt veel pelgrims. Hele groepen ook. Nu begrijpen we ook waarom we zoveel moeite hadden met het vinden van een betaalbare accomodatie.
Bij aankomst op het plein ziet het er dan ook gezellig uit.  Blij dat we er zijn! En het is prachtig weer. Zo komen we toch nog met mooi weer aan, wie had dat gedacht.

Mooi fotomoment gehad en ons appartement opgezocht.
We slapen echt middenin de stad achter de kathedraal. Mooi appartement helemaal bovenin een oud gebouw met een prachtig uitzicht op de kathedraal.
Onze fietsen kunnen hier niet staan, daarom mogen zij van de verhuurder bij hun in het kantoor.  Dat was even zoeken, een eindje verderop de stad in.
De vehuurder hielp ons aan een adres voor de fietsdozen bij UPS. Dozen gekocht en morgen gaat Gerrit de fietsen daar op kantoor inpakken.
We waren hierna wel even toe aan een terrasje, en gaan daarna terug naar het appartement.
We blijven hier tot zaterdag, en vliegen dan terug naar Nederland.
2 jaar geleden hadden we deze tocht al gepland, en nu is het toch gelukt om te gaan en te fietsen. Daar zijn we dankbaar voor.Een mooie tocht om op terug te kijken!
Nu weer blij dat we naar huis kunnen!❤

Fijn ook, dat jullie al onze verhalen gelezen en meebeleefd hebben. Dank jullie wel daarvoor en ook voor jullie reacties!
We zullen het er zeker nog wel eens over hebben🤣 zoveel mooie herinneringen.....