Even gas terug

4 mei 2022 - Parga, Spanje

Di 3 mei:
Vilalba- Parga  32 km
Hoogtemeters:   385 , toch nog weer gedaan
Slaapplek fiets: in een kamer met 4 stapelbedden, gelukkig slaapt daar niemand!
Wij hebben een supermooie kamer voor ons 2en!
Het weer: vanmorgen koud. Na de koffie knapte het iets op, af en toe een zonnetje. Temp 16 graden.

Lieve allemaal,

Vanmorgen bleven we toch ietsje langer liggen dan anders na onze tocht van gisteren.
We hebben wel erg vermoeide benen gekregen. Maar vooruit...nog een paar dagen.
Voor vandaag een korter stukje. In ieder geval willen we niet de heuvel over. Dat kan nog wel even wachten vinden wij.
Na het ontbijt vertrekken we. We komen wat moeizaam op hang en eigenlijk pas na de koffiepauze gaat het beter. Het eerste stuk is dan ook saai. Langs de N 634, een brede asfaltweg,  wel heel rustig, er is weinig verkeer.
We hebben 2 routes op de navigatie: de fietsroute en de wandelroute. De fietsroute gaat dus inderdaad over deze weg. Soms proberen we een stukje over of langs de wandelroute. Die is veel mooier, maar niet altijd fietsbaar voor ons. Het kan ook zijn, dat het begin goed gaat, maar dat we dan later vastlopen. En dan moet je terug. Dat is heel vervelend.
Toch proberen we het na onze koffiestop nog een keer. Even van de weg af.
We komen langs een mooi oud kapelletje in het bos. We dwalen hier wat omheen, maken wat foto's. Het is echt heel mooi. Uit de 11e eeuw, er is ook een bron bij. Het kerkje is nog in gebruik, er hangt een briefje met de tijden dat er een dienst is, op de deur.
Een kleine asfaltweg gaat het bos in. Omhoog, dat dan weer wel. Maar nu worden we afgeleid door de omgeving om ons heen. Dit is echt Galicie, boerenland met kleine muurtjes, gemaakt van de stenen die ze op het land vinden. We zien oude graanhuisjes, een oud kerkhof. Honden blaffen hard als we door zo'n dorp fietsen. Gelukkig zitten ze achter een hek...
De dorpjes zijn heel klein. Een paar huizen maar bij elkaar. En dan is er even verderoo weer zo'n mooi oud dorpje. Elk dorpje heeft wel een eigen naam. Dat staat gewoon geschreven op een houten plankje aan de weg.
De tijd gaat snel, en voor we het in de gaten hebben zijn we te ver doorgefietst. Onze accomodatie ligt een stukje terug. Ook in zo'n oud dorp, een stukje van de weg af. We zijn heel erg benieuwd waar we terecht gaan komen!
We fietsen langs wat oude boerderijtjes, klein graspaadje over en ja. Wat een verrassing! Een prachtig verbouwde oude boerderij. We worden hartelijk welkom geheten door Isabel, de gastvrouw. Zij kookt ook voor ons vanavond, want er is werkelijk niks hier in de buurt. Dat gaat vast wel goed komen. Gelukkig kan ze engels... tot nu zijn we de enige gasten, maar het kan maar zo zijn, dat er een pelgrim of zo bijkomt.
We zien het wel. Vanmiddag relaxen we wat op de veranda, en genieten van het prachtige uitzicht! We lezen een boekje, doen een potje scrabble en boeken uiteindelijk de terugvlucht. As zaterdag vanuit Santiago. We're coming home❤. Maar eerst nog een heuvel beklimmen...morgen verder!

Lieve groet van ons!

1. Henk en IJmie:
    4 mei 2022
    Wat is het daar weer mooi , geniet nog van de laatste loodjes . Succes met de berg.
    Wat jammer dat jullie er al weer bijna zijn .
    Zal het missen de verhalen
    Goede terugreis
  2. Henriët:
    4 mei 2022
    Nou succes met de laatste beklimming en afdaling. Eind inzicht en op naar Santiago.
  3. Margriet van Egmond:
    Succes hoor
    Leuk om elke avond jullie verhaal te lezen
  4. Ria Rietveld:
    4 mei 2022
    Zo dat klinkt avontuurlijk..nog even genieten en succes met die heuvel. Het klinkt als een flinke berg.. succes!
  5. Judith:
    5 mei 2022
    Succes met de loodjes!! Tot snel!!