Lekker relaxt dagje

1 mei 2022 - Valdepares, Spanje

Za 30 april
Cadavedo- El Franco    ergens rond de 52
Hoogtemeters onbekend door uitval van mobiel. (Voelt als 450)
Het weer: vanmorgen erg bewolkt, graadje of 14. Vanmiddag redelijk zonnig, ietsje warmer
Slaapplek fiets: Gewoon buiten opzij van ons blokhutje.

Lieve allemaal,
Vanmorgen lekker ontbeten, haha de ober was nog niet helemaal over de schok heen dat ik gisteren mijn bord niet had leeggegeten ( het was echt heel veel) en toch een toetje wou.
Maar goed, vanmorgen wel alles opgegeten en al snel op pad.
Het is erg bewolkt, en we zijn ons mooie zeezicht kwijt daardoor. Dat is wel jammer, we zien niet veel van de zee doordat de route steeds een paar km van de zee af is. We fietsen bovenop de kliffen, een andere weg is er niet of we moeten kleine weggetjes zoeken, maar dan weet je ook niet waar die uitkomen. Dus dat is ook niet handig. We doen het er maar mee.
De plaatsjes waar we doorheen komen zijn wel heel mooi, en we zijn elke keer verrast. Vanmorgen ook zo'n plaatsje: Luarca. We kwamen van bovenaf fietsen. Prachtig uitzicht op het haventje, ver beneden ons. Op de top een heel klein wit kerkje. Een zeemanskerkje.
We fietsen naar beneden en drinken koffie met taart!!! Eindelijk, de eerste keer taart sinds we weg zijn. De taart smaakte heerlijk. En wat dacht je, 2 kopjes koffie met taart: 6 euro.
Even lekker genieten dus.
Hierna fietsen we verder, op en neer, het wordt al gewoon en we sjezen zo door.
Vannacbt slapen we in een blokhutje op een camping. Haha dat is weer even anders.
Als we daar aankomen pakken we eerst onze spullen bij  elkaar, en vertrekken naar het strand. Dat is even zoeken, maar weer zo mooi!
Gisteren hadden we ook al zo'n geweldig zicht op de zee met de hoge kliffen en rotsen die overal uit het water steken. Ruige kust, maar zo mooi!
Overal zijn kleine zandstrandjes tussen de rotsen door. Maar de vraag is wel, hoe komen we daar? We zien wel paadjes en trappetjes, maar alles gaat recht de zee in.
We lopen en fietsen wat heen en weer en zien uiteindelijk een strandje, maar weten niet hoe we er moeten komen. 1 klein zandstrandje lijkt bereikbaar, maar het wordt vloed en dan stroomt het vol.
Dus dat werd hem niet. Dan maar op een handdoek in het gras. Ook fijn. Na een uurtje wordt het toch wat fris en gaan we terug naar ons tiny house op de camping.

Lieve groet, Gerrit en Maureen

1. Tineke van der Vinne:
    1 mei 2022
    Fijne avond nog in jullie blokhut! Slaap lekker!