Toch is het best gezellig!

14 april 2022 - Jarilla, Spanje

Di 12 april
Canaveral - Jarilla  82 km!!
Hoogtemeters      825
Temp 13 graden, regen, hagel en onweer

Lieve allemaal,

Vanmorgen vroeg op. We moeten een eindje om fietsen ivm de overnachtingsplek. Op de route hebben we niks kunnen vinden.  Maar goed dat we vanmorgen nog niet wisten hoe lang de dag zou zijn....
We ontbijten bij een barretje aan de straat. Brood hebben ze niet, dus wordt het koffie en churros. Een soort zoet deeg, het is ook warm ( lijkt wel wat op een krakeling). Als we buiten komen, regent het, dus direct de regenspullen aan. Maar ach, het buitje is gelukkig snel over, dus kan alles weer uit. Het weer klaart op, het zonnetje begint voorzichtig wat tussen de wolken door te komen. Na de voorspellingen van gisteren (97% regen) prijzen we onszelf erg blij!
We fietsen door een mooi plaatsje - Galisteo- een mooi oud centrum met een oude kerk en een mooie, dikke stadsmuur met een prachtig uitzicht over de omgeving.
Smiddags lunchen we in de berm langs de kant. We hebben onze eigen stoeltjes mee, dat is fijn. Kunnen we overal zitten waar we willen. Maar dan...herhaling van gistermiddag! Ineens komt er een bui over ons heen, dus snel regenkleding aan, even gewacht in de hoop dat het over zou gaan, en dan toch maar door de regen verder.
Het duurt wel erg lang voor we bij het hotel in Jarilla zijn. We snappen er niks van..het leek toch niet zo ver. Ondertussen dondert het in de verte en begint het ook nog te hagelen. Gelukkig waren we net bij een benzinepomp, dus nat als we waren, vlogen we daar zo naar binnen. Even thee om weer warm te worden en tijd om rustig de route te bekijken. Als we googelden op het adres kregen we de melding: boek een taxi, 10 minuten. Nou, lekker dan.
Als het wat minder hard regent gaan we weer op pad. Dan het dorpje maar in, wij weten het ook niet meer. Ai...een helling van 11%. Dat kan er ook nog wel bij. Haha, maar ik kon hem omhoog fietsen. Helaas toen we boven waren...fout..dus weer naar beneden. Dan maar door een park bij een finca (volgens de navigatie) Wat was dat mooi! Er liepen paarden los en koeien, mooie heuvels overal, het was ook een mooi pad. Goed fietsbaar.
Daar werd ik blij van. Ik stopte om een foto te maken, en toen zag Gerrit een stier! Die liep daar ook gewoon!  Iejjj...snel verder gefietst, gelukkig bleef ie staan! Het pad werd wel langzaam aan wat anders, meer keitjes en meer zand. Het werd ook natter, grote plassen water. Nou, daar keren we onderhand onze fietsen niet meer voor om. Gewoon erdoorheen maar!
Maar wat is dat? Een hele groep jonge stieren  en die staan gewoon aan het pad waar wij langs moesten. Poeh he, dat was niet grappig. Heel stilletjes, maar wel hard er langs gefietst. Het zweet klotste onder de oksels. Gelukkig keken ze alleen maar naar ons. En toen hield het pad op. Gewoon zomaar een hek, en dat zat op slot. Daarachter nog een wei met beesten. Nou, terug dus. Maar dan moesten we ook weer langs al die stieren. Och, we vonden het niet zo leuk meer. Dwars door dat park heen en maar weer terug en nu keurig langs de weg gefietst.
Eindelijk kwamen we savonds om half zeven aan bij het hotel. Helemaal moe, nat , vies en modderig. Wat een dag! En eten kon pas om 21.00. Maar toen we eenmaal gedouched hadden en lekker aan tafel zaten, was het toch ook wel weer best gezellig!

Lieve groet van ons!

1. Gerrie:
    14 april 2022
    Olé! La lluvia m‘encanta‘ wij zijn nu in porto
  2. Hennie:
    14 april 2022
    Ohhh jongens wat maken jullie veel mee en zo leuk dat jullie ons daarin mee laten genieten!!! Heel dapper van jullie dat jullie tussen de stieren durfen te gaan. Succes vandaag
  3. Ria Rietveld:
    14 april 2022
    Voor ons leuk om lezen! Maar soms voor jullie wel door bikkelen. Stoer koppel hoor. Groetjes
  4. Hennie S:
    14 april 2022
    Zo is t ook geen wonder dat jullie niet harder gaan dan die wandelaars die jullie steeds weer tegenkomen. Wat een pech onderweg zo. Wel stoer hoor zo langs die stieren. Hou vol.👍🤗
  5. Linda:
    15 april 2022
    Wat jammer van al die regen! Gelukkig zie ik ook blauwe luchten op de foto's 😊 jullie maken heel wat mee!
    En lekker, churros!😋