Ohhh...it's raining man......

11 april 2022 - Cañaveral, Spanje

Ma 11 april
Torreorgaz- Carnaveral :  64 km
Hoogtemeters: 527
Temp: 13 graden, zwaar bewolkt en regen!!

Lieve allemaal,
We hebben toch een kleine taalcrisis hier...gisteravond afgesproken met de bardame dat we om half 8 wilden ontbijten. Wekker gezet en op tijd eruit dus. Helaas...alles donker en op slot. We konden niet eens het hotel uit. Ai...nooduitgang gezocht en ja, we konden naar buiten. Maar daar hadden we niks aan, want onze fietsen stonden keurig achter slot en grendel. Gewacht dus maar en ja hoor..om half 9 kwam er iemand. Toch nog ontbijt en daarna vlug op de fiets gestapt.
Vanmorgen bleef het nl nog wel redelijk weer, vanaf vanmiddag is er regen voorspeld, 2 dagen of zo...Dus dat beloofd wat.
We fietsen over een mooi boerenlandweggetje naar Caceres, een oude stad. Onderweg is het nog genieten van de mooie vergezichten. We rijden door een soort dal, om ons heen heuvels en die komen sneller dichterbij dan ons lief is.
Caceres in is wel een hele klim. Bij een terras stoppen we voor koffie en een broodje, en wie komen we daar tegen? We durven het bijna niet te vertellen, onze slaapzaalmatties natuurlijk weer. Nou, die kunnen hard lopen!
We wandelen nog een uurtje door het oude centrum van Caceres. Het is niet zo groot, maar wel erg sfeervol. Er zijn ook mooie, oude kerken.
Hierna fietsen we weer verder, we gaan de N630 weer op. We hebben de wind in de rug en gaan als een speer heuvel op en heuvel af.
We steken de rivier de Taag over . Het landschap wordt ruiger. Het is erg groen, veel bomen ,struiken en rotsen. De brem bloeit en we zien steeds meer bloeiende planten. Ook zijn er grote cactussen. Het gebied is erg stil. Af en toe zweeft er een roofvogel boven onze hoofden en natuurlijk ook ooievaars. Die zijn hier werkelijk overal. En er lopen pelgrims. Af en toe komen we ze tegen. En dan...ineens komt de regen bij bakken uit de lucht. We moesten nog 5 km, en zo nat!! Wel snel de regenkleding aangetrokken, maar het meeste was al doorweekt, drijfnat kwamen we dus aan.
We slapen vannacht in een oud landhuis. Onze kamer hangt nu vol met al onze natte zooi. Naast ons is een kleine bodega, Gerrit drinkt een biertje en ik proost met de barman met een kop thee. Alleen heeft hij er een borrel naast.

Lieve groet, Gerrit en Maureen

1. Ria Rietveld:
    11 april 2022
    Blijven genieten ondanks de regen..wordt beter.
  2. Judith:
    11 april 2022
    Wat zeggen ze daar ook alweer? O ja, 'mañana, mañana' doe maar rustig aan met vertrekken ;D
  3. Henriët:
    11 april 2022
    Wel bijzonder vind ik het elke keer dat de fietsen zo in de restaurants/eetgelegenheden mogen staan. 😆
  4. Jan en Gerrie:
    11 april 2022
    Nog even doorbijten . De zon komt vast weer terug.Lieve groetjes van ons
  5. Henk en IJmie:
    12 april 2022
    Lijkt wel een beetje om en om bij jullie regen, wij mooi weer , of andersom . Alleen daar wel een mooier uitzicht. Hopelijk krijg je je spullen droog.. op naar het mooie weer
  6. Tineke van der Vinne:
    12 april 2022
    Wat een geweldig avontuur! Zo super leuk om mee te lezen wat jullie allemaal beleven! Veel plezier en een goede reis nog!