Fietsen van kroegie naar kroegie

20 april 2022 - Benavente, Spanje

Di 19 april
Zamora- Benevente  74 km
Hoogtemeters 421
Slaapplek fiets: eindelijk eens op de plek waar ze horen, netjes in de garage
Overnachting: Hostal Universal, Benavente

Lieve allemaal,
Dat was wel even een schok bij het wakker worden. Het regent en het is koud. Gisteren 25 graden, hoe kan dat nou weer?
Na het inpakken gingen we eerst maar eens op zoek naar een bar waar we konden ontbijten. Die was snel gevonden, ontbijten kan je hier bijna overal. De fietsen zetten we buiten onder het dakje, maar dat vond de bardame maar niks. Ze mochten wel binnen in het restaurant staan. Nou, dat ging ons toch echt te ver.  Het regent wel, maar ze stonden gewoon droog. Moeilijk hoor, om dit in het Spaans uit te leggen. Ze vond het ook maar niks, kwam nog een paar keer vragen of we de fiets wel zagen ivm alle tassen die erop zaten. Nog uitgelegd dat daar alleen oude kleding in zat, even later kwam ze er weer aan met iemand die engels kon. Dat was iets makkelijker, die begreep ons tenminste. De fietsen bleven buiten, netjes op slot. Die fietsen krijgen hier veel aandacht, hahaha.
Na het ontbijt was de regen over, maar o zo koude wind. Later gekeken op het weerbericht: wind van 34 km per uur. En 8 graden. Het is gewoon guur. Hard vooruit komen we ook niet. De wind komt recht tegen ons in, zelfs als we naar beneden gaan, moeten we nog trappen.
We houden maar regelmatig een stop in de barretjes die we onderweg tegenkomen. Even op adem komen is wel nodig en iets warms drinken ook. In het 1e barretje waren 3 oude spaanse mannetjes om 10.00 al aan het poolen. Met een borreltje erbij uiteraard! Heerlijk relaxed leventje zo! Zouden wij eens moeten doen, haha heel Nunspeet zou schande spreken!
Nog steeds fietsen we over de N630, hetzelfde verhaal dan gisteren. Dat was gewoon saai en nu met dit weer nog erger . Af en toe zien we een wandelaar lopen, dat is wel erger dan wij. Die doen er nog langer over. Denken we tenminste. Totdat we de bus zien en daar die wandelaars weer uit zien komen...tja.
Eind vd dag komen we aan bij ons Hostal. We worden vriendelijk ontvangen en in een mum van tijd waren we op onze kamer.
Eerst even naar het stadje voor een biertje en thee. Die thee kunnen ze nog steeds niet aan wennen haha. Dat is echt een dingetje.
SAvonds gaan we lekker uit eten in een restaurantje. Bestellen in het spaans gaat ons al goed af. Met hulp van google en een beetje van onszelf lukt dat aardig. En Gerrit zegt steeds: Dos. Dat betekent : 2 en daarmee bedoelt hij, geef mij maar hetzelfde🤣
Geen menu del dia vandaag. Even wat anders eten is ook fijn en we kunnen zelfs een lekker toetje kiezen! De meeste avonden eten we nl Flan. Dat is een soort caramelpuddinkje en hoort bij het dagmenu. Standaard.
Morgen hopen we weer op een wat gevarieerdere omgeving!

Liefs van ons!

1. Tineke van der Vinne:
    Que tengas un buen viaje y mantente saludable! Disfrútala! 😘
  2. Judith:
    20 april 2022
    Haha ik moet wel lachen om jullie verhalen over die wandelaars xD
    Veel liefs uit Nederland!!
  3. Annemarie:
    20 april 2022
    Hoezo kunnen ze niet wennen aan de thee?
    Dus zo heb jij dat gedaan toen je zei dat je ging wandelen, haha, gewoon met de bus!