Hoe sterk is de eenzame fietser

22 april 2022 - León, Spanje

Do 21 april
La Bañeza- Léon     55 km
Hoogtemeters:     258 m
Slaapplek fiets: in de parkeergarage van het hotel
Weer: start ochtend met -2 graden. In de middag zonnig , 10 graden.  Geen spaanse temperaturen!

Lieve allemaal,
Wat een koude start vanmorgen. In de bar waar we ontbijten stoken ze de houtkachel op.
Vandaag gaan we richting Leon. De weg is niet bijster spannend, hetzelfde als de afgelopen dagen. Drukke verkeerswegen, af en toe kunnen we een klein weggetje binnendoor nemen.
Op een gegeven moment komen we op de camino Frances. Deze volgen we tot Leon. Omdat we hem in tegengestelde richting volgen- de camino Frances gaat naar Santiago- zien we veel wandelaars. Echt veel. Alleen en in groepjes. Opvallend zijn de Japanners. Zij zijn van top tot teen aangekleed. Grote zonnebrillen/ grote hoeden /  mutsen / dikke kleren.
We fietsen een poosje over de wandelweg, maar dat gaat niet makkelijk. Kleine kiezelsteentjes/ zanderige ondergrond en het heuvelt wat op en neer. Dus dan toch maar weer over de weg. Het is niet anders en gelukkig schijnt de zon!

11 jaar geleden liep ik hier samen met Hennie de camino Frances. Onze voetstappen staan hier, maar kan me deze weg niet zo goed herinneren. De aankomst in Leon wel. Hier startte destijds onze camino. En sindsdien hebben we er vele gelopen! Beetje verslaafd....
En nu op de fiets komen we weer door deze mooie stad. Wel veel drukker dan 11 jaar geleden! We hebben een hotel voor vannacht met SPA. Dus we gaan eens even heerlijk bubbelen vanavond. Goed voor de spieren, want het e.e.a zit redelijk vast.
Het weerbericht voor de komende dagen ziet er slecht uit. We moeten morgen een berg over  ( 1400 meter) Bij 98% regen en hooguit 6 graden gaan we daar niet aan beginnen. We besluiten in dit hotel te blijven tot zondag. Dan knapt het weer wat op en kunnen we naar boven fietsen. Op de top van de berg hebben we daar voor zondag een pension geboekt.
Tot die tijd bubbelen we in de verschillende badjes hier. Ook heerlijk!

Lieve groet!
Gerrit en Maureen

1. Letti:
    22 april 2022
    Ff lekker bijkomen in het hotel met spa
  2. Judith:
    22 april 2022
    Fijn weekend!!
  3. Hennie:
    23 april 2022
    Wel jammer dat het weer niet zo mee zit!!
    Geniet lekker van de Spa en de warmte ervan… ik vind jullie toppers
  4. Ria Rietveld:
    23 april 2022
    Groot gelijk ..lekker badderen en genieten het is immers wel VAKANTIE!!
    Wel jammer dat het zo koud is.