De N630 als beleving

Ma 18 april
Salamanca- Zamora    69 km
Hoogtemeters: 442
Het weer: Bij vertrek 8 graden, zonnig. Bij aankomst 25 graden, zonnig
Slaapplek fietsen: De fietsen moesten rechtop in de lift naar de 1e verdieping, waar ze vannacht op het dakterras mogen staan.

Vanmorgen rond een uur of 9 vertrokken we uit Salamanca. We hadden een gedenkwaardig paasweekend. We hebben elke dag een processie gezien, dat was erg indrukwekkend. Verder hebben we de cathedraal bezocht en gewoon lekker genoten van de mooie stad.
Vanmorgen moesten we een heel eind langs de N 630 fietsen. Niet onze favoriete weg dus. Het is erg saai, niks te zien en je fietst maar rechtdoor..Maar ja, ook saai is een beleving!
De omgeving was weinig inspirerend, beetje polderachtig. Vrij vlak voor hier, wel af en toe iets omhoog, maar dat viel reuze mee.
Halverwege veranderde de omgeving, het werd glooiender met mooie gele koolzaadvelden. Gelukkig, we hadden weer mooi uitzicht, ook al fietsten we nog steeds op die oersaaie N 630.
Het is ook net of je dan harder fietst, want we waren rond half 3 al in Zamora. We vonden een mooi recreatiestrandje aan de overkant van de stad en hebben daar verder de middag doorgebracht op ons handdoekje in de zon.
Heerlijk!
Vanaf morgen gaan we een andere route fietsen, we slaan nog niet af richting Santiago, maar gaan rechtdoor naar het noorden. We fietsen dan de Rute de la Plata tot aan Gijon. ( Aan de Atlantische kust) We hebben een appje dat ons de weg wijst. Maar ook hier komen we de N 630 weer tegen. Geen ontkomen aan!

Gr. Gerrit en Maureen

1. Anjo:
    19 april 2022
    Ik geniet van jullie reisverhalen, leuk hoor!!
    Nog veel plezier.
  2. Tineke van der Vinne:
    20 april 2022
    Prachtig die gele velden!