Keep calm and ride on.........

28 april 2022 - Cudillero, Spanje

Wo 27 april
Gijon- Cudillero:  56 km
Hoogtemeters: 715
Temp 16 graden, zonnig! Einde van de dag: regen natuurlijk.
Slaapplek fiets: in de woonkamer van het appartement en hoe we ze daar gekregen hebben, kijk het filmpje!

Lieve allemaal,
Vanmorgen nog even heerlijk genoten van ons zeezicht en ons uitzicht op de boulevard. De zon schijnt en er waait een kalm briesje.
Vandaag willen we 50 km langs de kust rijden. Eerst de stad uit, en ja hoor..daar springt er weer een haak van mijn fietstas. Gelukkig kan Gerrit hem maken en kunnen we snel verder.
We gaan de heuvels weer in, en fietsen mooie landweggetjes met vee in de weiden. We horen alleen vogeltjes. Heerlijk!
We volgen een stukje de camino del Norte, en komen een handjevol wandelaars tegen.
Hierna moeten we verder over de weg, de zee is al een poosje niet meer te zien.
In een oud stadje , Aviles, nemen we even een terrasje op een mooi plein middenin de stad.
Hierna gaan we verder over de weg, het gaat redelijk op en neer al. We slaan even af om een stukje zee te zien, mooi hoor! En daarna weer door, een mooi asfaltweggetje dit keer over de heuvels en door het bos.
In het bos klappen we onze stoeltjes uit en eten we een broodje. In deze buurt komen we onderweg niet veel tegen waar we iets kunnen eten. We volgen weer een stukje camino, en de laatste kilometers via de weg. Oh en dat laatste stuk was echt heel pittig! Steeds maar naar boven, en dat aan het einde van de dag valt dan echt niet meer mee.
Het zijn niet heel veel kilometers vandaag, maar het is echt wel genoeg. Als we dan de afslag zien van het dorpje waar we gaan slapen, gaat het een aantal kilometers steil naar beneden. Sommige stukken naar beneden waren zo steil, dat ik ze heb gelopen.
Beneden in het dorp hebben we een studio gehuurd. De verhuurder heeft ons een filmpje gestuurd hoe we er moeten komen. Dat was wel nodig ook, haha dat hadden we nooit zelf gevonden!
Cudillero is een dorpje wat gebouwd is tegen een klif aan een inham van de zee. Al die huisjes zijn van onder naar boven tegen de klif aan gebouwd. Het was dus een hele puzzel voordat we onze studio vonden, en Gerrit moest die fietsen echt naar boven sjouwen, allemaal smalle trappetjes op. ( zie video).
Poeh wat een dag! Omdat het zo'n bijzonder plaatsje is en ik morgen jarig ben, blijven we hier een dagje. Even relaxen.
Savonds zijn we gaan eten in een restaurant, maar ja..aan de kust vrijwel alleen vis op de kaart.
Morgen komen we zelf, lekker spaghetti!

Liefs, Gerrit en Maureen

1. Judith:
    28 april 2022
    Wat een doolhof daar, haha! Wel heel mooi! Fijne verjaardag nog xxx
  2. Ria Rietveld:
    28 april 2022
    O o die arme Gerrit, fietsensjouwer! Maar het dorp is prachtig. Lekker verdwalen daar..geniet van de rustdag.
  3. Tineke van der Vinne:
    28 april 2022
    Fijne verjaardag! Wat een heerlijk plekje om jarig te zijn! En wat een bikkel is Gerrit! Respect!
  4. Christien:
    29 april 2022
    Een hele fijne verjaardag toegewenst. Geniet van al het mooois❤️🚲
  5. Anjo:
    29 april 2022
    Maureen, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Nog fijne fietsdagen en hopelijk wat mooier weer!
  6. Willie:
    29 april 2022
    Maureen ,alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, nog veel mooie jaren gewenst samen met Gerrit en je gezin.
    Wat een mooi avontuur die jullie ondernemen, mooi om te lezen