Salamanca

Vr 15 april
Fuenterroble de Salvatierra  - Salamanca  64 km
Hoogtemeters: 550
Weer: zonnig, 20 graden!
Slaapplaats fiets: in de parkeergarage van het hotel op een eigen parkeervak. Nr 13. Kost wel 10 euro per nacht. Afzetterij. Maar we hebben geen keus.

Lieve allemaal,
Na een onrustige nacht op onze slaapzaal niet goed uitgerust wakker geworden. Ik had een buurvrouw die nogal rommelig was vannacht. Een snifje hier..een kuchje daar..een ritseltje van het 1 of ander..klonk niet fit en voelde niet prettig. Was ook blij dat ze opstond ( die hele groep). Zijn mooi blijven liggen totdat iedereen weg was, hadden we in ieder geval de ruimte.
Bii het ontbijt in de plaatselijke bar zagen we onze buurvrouw weer. Zij wachtte op een taxi...
Verder was het vandaag heerlijk fietsweer. Zonnig, niet al te warm . We hadden van te voren de route bekeken en dachten dat we al dalend richting Salamanca zouden gaan.
Maar nee, hoe konden we dat bedenken. Het ging zeker omlaag, maar net zo hard omhoog! Er is niks plat hier.
Tiidens onze lunchpauze stopt er een fietser bij ons. Het is een duitse vrouw, zij fietst vanaf Lissabon naar Noorwegen , was het plan. Alleen. Stoer hoor.
Even later fietsen we Salamanca binnen. Een waar feestje! Over een prachtige romeinse brug, dat was heel indrukwekkend. We moesten dwars door de stad en keken onze ogen uit! Er staat een immense cathedraal, nog nooit zoiets moois en groots gezien. De hele stad lijkt 1 groot openluchtmuseum.
We hebben hier voor 3 nachten een appartement gehuurd  (Pasen dan toch 😀) Het duurde even voor we het vonden, maar lekker centraal aan de rand van het centrum. Kroegjes op elke hoek!
En dan zitten we ineens middenin een paasprocessie. We vonden een mooi plekje en kunnen alles goed bekijken. Het was erg indrukwekkend en met veel symboliek.
Komende dagen blijven we dus hier. Even bijkomen van al die hoogtes fietsen, want dat zijn we echt niet gewend. We beginnen onze spieren te voelen. Vanavond lekker bankhangen en verder even niks. Het weekend tijd voor andere dingen en maandag weer verder. Gelukkig hebben we geen planning, dus dan zit het altijd goed!

We wensen jullie allemaal fijne Paasdagen en geniet van het mooie weer!

Liefs, Gerrit en Maureeen

1. Henk en IJmie:
    16 april 2022
    Geniet er maar van en ook hele mooie paasdagen gewenst
  2. Margriet van Egmond:
    16 april 2022
    Fijne paasdagen geniet er van
  3. Gerrie:
    Fijne pasen! Ben weer thuis
  4. Cora:
    16 april 2022
    En toch nog een processie beleefd. Goeie rustdag gewenst.
  5. Erna:
    16 april 2022
    Ik geniet van jullie verhalen.
    Fijne paasdagen en rust lekker uit.
  6. Hendryjetta:
    Fijne paasdagen!
  7. Hennie:
    17 april 2022
    Fijne Pasen en geniet van jullie rustmoment, en van jullie appartement rustig slapen zonder geluiden van anderen!
    Bedankt voor jullie mooie verhalen…. Liefs ons!
    Wij hebben hier ook stralend weer en verblijven op een camping
  8. Dinie:
    Hoi, leuk om jullie zo te volgen. Groetjes, Dinie