Niemand zei dat het makkelijk was

6 april 2022 - Torremejía, Spanje

6 april
Zafra- Torremejia    61 km
18 graden en zonnig

Allereerst iedereen bedankt voor jullie reacties! Leuk!!
Vannacht hebben onze fietsen overnacht in het restaurant van het hotel. Gewoon op de marmeren vloer tussen gedekte tafeltjes.  Gisteren spraken we een nederlander die ook fietst, hij maakt elke dag een foto van zijn fiets op de plek waar hij overnacht. Dat is een leuk idee, want ja, je fiets mag hier werkelijk op bijzondere plekken binnen staan.
Deze nederlandse man hebben we 2x gezien. Hij zat aan een tafeltje naast ons in een hotel en een gesprek heb je dan zo en dat is best gezellig.
Onderweg komen we ook steeds dezelfde mensen tegen ( die van de slaapzaal nog steeds) en een praatje is dan wel leuk. De afgelopen dagen ook een zwitsers stel. Zij kwamen uit de plaats waar ik geboren ben, grappig!
Vanmorgen weer op pad- onverhard, want dat vinden we allebei toch wel mooier. Dit ging de eerste 15 km goed. Beetje omhoog en omlaag, mooie uitzichten, we denken dat we op een berg in de verte sneeuw zien.  Er kwam een afdaling voorbij van 14%. Oeh, heel voorzichtig en met piepende remmen gingen we naar beneden.
Na ongeveer 15 km ging het mis. We belandden op een klei weggetje. Al snel stonden we vast. Klei onder onze spatborden, tussen de remmen overal zat het. We konden niet meer voor of achteruit. Fietsen aan de kant, stokje gezocht en klei overal tussenuit gepeuterd totdat de wielen weer rolden.
Van fietsen was geen sprake meer. We liepen voorzichtig door , zoveel mogelijk langs de graskant. Onderweg kwamen we ons vaste groepje wandelaars weer tegen. Zij gaan nog steeds net zo hard als wij. Hahaha.
Op een hard weggetje nemen we het zekere voor het onzekere. We gaan over de verharde weg naar Torremejia. We zijn er klaar mee.
Na een kort stukje fietsen, eerst een wasstraat opgezocht en de fietsen schoongespoten. Dat rijdt toch wat makkelijker.
We fietsen een mooie route langs druivenvelden en velden met olijfbomen.
Bij een dorpje aangekomen, komen we erachter dat dit niet de goede route is naar de plek waar we willen slapen. De verharde route gaat nl de andere kant op. Het was flink zoeken en heen en weer fietsen, maar uiteindelijk vonden we de goede weg. Onverhard, dat dan weer wel. Het ging na 10 meter al mis....weer vast in de klei. Het zit niet  mee, dus na wat gepeuter met die klei weer de fiets omgedraaid, en een andere verharde weg gezocht. Dat was wel een dingetje.
Hier loopt de N630. Dat is een tweebaansweg en die loopt parallel aan de snelweg. Wel een stukje ervandaan, maar die ging wel naar onze plaats. Gelukkig rustig en goed kunnen fietsen, en zo kwamen we rond 17.30 bij ons hotel aan. En toen bleek, dat we verkeerd gereserveerd hadden. Vergist in de datum.  Gelukkig was de baas heel aardig en gaf hij ons een heel appartement.
Wat een dag!
Morgen gaan we naar Merida. Daar blijven we de paasdagen. Hopelijk kunnen we wat meemaken van de Semana Santa.Dat wordt hier altijd uitgebreid gevierd met processies. Lijkt ons heel mooi om mee te maken!

Liefs van ons!

1. Anja Van logchem:
    Blijf je daar zo lang?
    Of is Pasen daar eerder dan hier?
    Hier is het 17 en 18 april.

Weer een barre tocht.
  2. Judith:
    6 april 2022
    Wat een avonturen:) veel plezier in Merida!
  3. Hennie:
    6 april 2022
    Haha dat wilde ik ook zeggen Anja.
    Tsjonge het dit jullie ook niet mee… maar de verhalen zijn in wel erg leuk en spannend elke keer… succes
  4. Arie Bal:
    6 april 2022
    Dagelijks kijk ik uit naar jullie blog. Vanuit me luie stoel geniet ik van jullie verhaal en foto’s. Veel sussen verder en blijf ons op de hoogte houden.
  5. Henk en IJmie:
    6 april 2022
    Geniet maar van je welverdiende rust. En de mooie plek. Lijkt mij ook wel mooi zo'n processie , mooie paasdagen
  6. Hennie S:
    7 april 2022
    Eindelijk alle verhalen kunnen lezen. Jullie beleven wel wat zeg. Maar ik zit ook met de vraag. Blijven jullie na een week nu ruim een week op dezelfde plek? Zijn jullie al zo afgemat of gewoon even lekker genieten van de rust en omgeving?